Zajęło to Diego Riverze ponad 6 lat, aby ukończyć malowidła ścienne wokół schodów w Pałacu Narodowym w mieście Meskyk. Malarz przedstawił tu sceny historyczne i wydarzenia, które opowiadają „Historię Meksyku”. Spiętrzone postacie pomagają opowiedzieć historie hiszpańskiego podboju, ucisku Indian, inkwizycji, niepodległości i w końcu Rewolucji Meksykańskiej.
W 1933 roku Rivera namalował mural „Człowieka na rozdrożu” w nowojorskim Rockefeller Center. Ideą fresku było pokazanie kontrastu między kapitalizmem a komunizmem. Diego Rivera, który miał poglądy komunistyczne, dodał wizerunek Władimira Lenina i sowieckiej parady pierwszomajowej. Poproszony o usunięcie Lenina z muralu, odmówił i jego dzieło zostało zniszczone.
W Stanach Zjednoczonych powstał jeszcze jeden mural. W 1932 roku u Rivery zamówiono „Murale przemysłu w Detroit”, dwadzieścia siedem paneli przedstawiających rozwój przemysłu w Ford Motor Company i w Detroit.